Pravilno mazanje ležajev

Poleg tega je naloga maziva tudi zaščita površin pred korozijo. Obenem se masti pogosto uporabljajo za izboljšanje tesnjenja, olja pa na primer za odvajanje toplote iz ležajnega mesta.
Katero mazivo in kateri postopek mazanja pride v poštev za določen ležajni sklop je odvisno od pogojev obratovanja, lahko pa je tudi vnaprej določeno glede na to, kakšno je mazanje sosednjih delov stroja. Prav tako imajo pomembno vlogo vplivi okolice kot so prah, pršenje vode, nastajanje kondenzirane vode, agresivni mediji in položaj gredi (vodoravno ali navpično postavljena gred). Poleg tega je potrebno paziti na združljivost maziva in materiala, iz katerega je izdelana kletka ležaja.Dopustne delovne temperature (merjene na zunanji površini zunanjega ležajnega obroča) za kletke iz poliamida 6.6 se gibljejo med 100 in 120 °C, odvisno od uporabljenega maziva.
Mazanje z mastjo
Ležaje, ki niso zatesnjeni, morate med vgradnjo oskrbeti z mastjo. Kdaj in kako je to potrebno storiti, je odvisno od vrste ležaja, kot tudi od konstrukcije ohišja.Pri razstavljivih ležajih, na primer valjčnih ali stožčastih ležajih, namažite dele ležaja z mastjo, v vrstnem redu njihove montaže. Po vgradnji prvega obroča najprej z mastjo namažite prazen prostor, ki je nastal za njim. Pri obročih brez kotalnega venca rahlo namastite tirnice, da preprečite poškodbe pri sestavljanju ležaja. Po vgradnji ležajnega obroča s kotalnim vencem zapolnite prazen prostor med kotalkami z mastjo.

SKF ima širok izbor kakovostnih ležajnih masti
Nerazstavljive ležaje napolnite z mastjo iz obeh strani. Pri prilagodljivih ležajih lahko po montaži na gred zasukate zunanji obroč in vmesne prostore odkritega kotalnega venca namažete z mastjo. Samo kadar po vgradnji ležaja ni več mogoče enakomerno nanesti masti, je potrebno ležaj namazati predhodno.
V primerih, ko je ležajno ohišje deljeno, najprej pritrdite ležaj na gred in ga z obeh strani napolnite z mastjo. Zatem ležaj z gredjo vstavite v ohišje in prazen prostor v ohišju napolnite s predpisano količino masti.
V primeru nedeljenih ohišij in nerazstavljivih ležajev najprej namažite z mastjo prazen prostor za ležajem. Po montaži običajno nemastnega ležaja, le-tega namažite iz odprte strani ohišja. Namestitev ležaja skozi mazalne utore in luknjice v notranjem ali zunanjem obroču je še posebno enostavna, kadar so predvidene ustrezne možnosti mazanja v ohišju ali gredi. Nazadnje zapolnite z mastjo še prazen prostor pred ležajem, kolikor je potrebno.

Ponovno mazanje
Pri ponovnem mazanju ležajnega mesta upoštevajte navodila za vzdrževanje od proizvajalca stroja. Pred ponovnim mazanjem skrbno obrišite mazalke. Če ležajno ohišje ni opremljeno z mazalkami, snemite zgornji ali stranski pokrov, odstranite rabljeno mast in jo nadomestite s svežo mastjo izbrane vrste, oziroma ustrezno mastjo iz SKF programa. Za mazanje skozi mazalke so na voljo ročne mazalne tlačilke.Količina masti
Z novo mastjo predvsem nadomestite mast, ki se nahaja neposredno v ležaju. Za to potrebna količina masti je torej odvisna od velikosti ležaja. Če nimate na voljo nobenih podatkov o mazanju, lahko potrebno količino določite s pomočjo naslednje enačbe:G = 0,005 x D x B
pri tem je
G – količina masti (g)
D – zunanji premer ležaja (mm)
B – skupna širina oziroma višina ležaja (mm)
SKF masti
Znano je, kakšen vpliv na življenjsko dobo ležaja imajo nečistoče v mazivu. Zaradi tega SKF poleg tehnike tesnjenja posveča veliko pozornosti tudi razvoju masti za kotalne ležajne sklope. Rezultat tega razvoja je več kot 15 vrst SKF masti za širok spekter uporabe, ki so navedene v Katalogu SKF masti.« nazaj na seznam